P.P.H.U. „Wojtex” to największy i dynamicznie rozwijający się operator systemów franczyzowych w Polsce.

Obecnie pod szyldem firmy funkcjonuje 140 lokali. W portfolio Wojtexu możemy odnaleźć takie marki jak:

• Sieć pizzerii Biesiadowo
• Sieć pizzerii Crazy Piramid Pizza
• sieć restauracji Western Chicken
• sieć kawiarni Coffeeloffee
• sieć restauracji Western Tortilla
• sklepy z zabawkami Toy Planet

Czołową marką firmy jest sieć pizzerii Biesiadowo, która powstała w 2007 roku w Aleksandrowie Łódzkim. Połączenie folklorystycznego stylu z włoską pizzą okazało się strzałem w dziesiątkę. Marka Biesiadowo stawała się coraz bardziej rozpoznawalna i cieszyła się zainteresowaniem wśród konsumentów oraz franczyzobiorców. Liczba lokali zwiększała się w zawrotnym tempie, dlatego oferta franczyzowa została poszerzona o kolejne koncepty. Do Biesiadowa dołączyła marka Crazy Piramid Pizza, specjalizująca się w sprzedaży pizzy w rożku oraz Western Chicken – sieć oferująca dania z chrupiącym kurczakiem w panierce. Następnie do grona systemów franczyzowych dodano również sieć najmniejszych kawiarni Coffeeloffee. Najmłodszym systemem franczyzowym firmy jest sieć Western Tortilla, inspirowana panującą modą na street food. Obecnie na terenie Polski z sukcesem funkcjonuje ponad 140 lokali pod szyldem franczyz Wojtex’u.
Co roku koncepty zajmują wysokie pozycje w rankingach biznesowych i gastronomicznych. Wojtex jest laureatem nagród takich jak: Laur Konsumenta, Gazele Biznesu, Firma Roku, Jakość Roku, POLISH PRODUCT itp. Natomiast w 2015 roku firma została uhonorowana statuetką Luksusowej Marki Roku 2015, co świadczy o wysokiej jakości usług. W roku obecnym firma swoim doświadczeniem przysłużyła się do nagrody Złota Siódemka Inwestycji i Produktów dla Biznesu.

Czym jest franczyza i jakie są jej plusy?
Franczyza jest najprostszym sposobem na otwarcie własnego biznesu pod znaną i sprawdzoną marką. W przypadku podjęcia współpracy z jedną z naszych marek franczyzowych, franczyzobiorca ma możliwość uruchomienia swojego biznesu znacznie taniej niż miałby to zrobić we własnym zakresie. Nasi franczyzobiorcy korzystają ze wszystkich naszych upustów wynegocjowanych np. u naszych dostawców sprzętu. Poza tym otrzymują całe KNOW HOW, czyli przekazujemy im praktycznie gotowy przepis na sukces.
W ostatnim czasie zauważyliśmy ogromne ożywienie na rynku. Coraz więcej osób interesuje się tematem franczyzy i wyraża chęć współpracy w takiej właśnie formie. Bardzo nas to cieszy i motywuje do dalszego rozwoju.
Naszymi konceptami zainteresowani są najczęściej młodzi ludzie, którzy szukają pomysłu na ciekawy biznes przy jednocześnie niskim koszcie inwestycji. Nasza oferta umożliwia otwarcie własnej pizzerii już od 42 tys. zł – to taki optymalny i osiągalny budżet. Co więcej, uwagę przyciąga również różnorodność oferty oraz kompleksowe wsparcie z naszej strony na każdym etapie współpracy. Jako nieliczni nie pobieramy opłaty wstępnej ani marketingowej, a opłata franczyzowa nie jest niezależna od osiąganych obrotów.

Jaki jest główny czynnik, który ma decydujący wpływ na tak duże zainteresowanie franczyzą?
Przede wszystkim wśród społeczeństwa temat franczyzy wraz z rozwojem branży staje się bliższy. Coraz więcej miejsca zajmuje w mediach, magazynach i internecie. Regularnie pojawiają się artykuły, poradniki i wywiady nawiązujące do współpracy na zasadzie franczyzy.
Ponadto zmieniło się także podejście do pracy oraz preferencje społeczeństwa. Ludzie szukają ciekawych miejsc, gdzie mogą miło spędzić czas z przyjaciółmi lub odbyć spotkanie biznesowe. Mają większą potrzebę realizowania siebie. Często więc decydują się na otwarcie własnej firmy i rezygnują z pracy na etacie czy korporacji. A franczyza jest dla nich dużym ułatwieniem przy stawianiu pierwszych kroków w biznesie.
Aby umocnić pozycję na rynku, od ubiegłego roku duży nacisk kładziemy na działania marketingowe. Organizujemy cykliczne akcje promocyjne oraz prowadziliśmy kampanię telewizyjną. Ponadto bierzemy udział w ciekawych projektach m.in. współtworzyliśmy platformę e-learningową dla młodych przedsiębiorców, którzy chcą wystartować z własnym mobilnym biznesem typu foodtruck.

Wiemy, że obecnie jesteście największym operatorem franczyzowym w kraju, jakie marki znajdują się w państwa portfolio?
Zgadza się, jesteśmy obecnie największym operatorem franczyzowym w kraju. Nasze marki to Sieć pizzerii Biesiadowo, Sieć pizzerii Crazy Piramid pizza, Western Chicken, Western Tortilla, Kawiarnie Coffeeloffee oraz sklepy z zabawkami Toy Planet.

A jakie obawy w związku z wejściem do biznesu zauważa pan wśród potencjalnych franczyzobiorców?
Dużo potencjalnych franczyzobiorców zainteresowanych wejściem do biznesu obawia się, że pomimo uruchomienia własnego konceptu, nie będą mieli możliwości podejmowania samodzielnych decyzji. W przypadku naszych sieci, franczyzobiorcy mają większe pole do popisu, np. w przypadku sieci Biesiadowo lub Crazy Piramid Pizza mają możliwość rozszerzenia menu o własne potrawy. Poza tym staramy się, żeby nasi franczyzobiorcy mieli z nami jak najbardziej przyjacielskie oraz partnerskie stosunki. Oczywiście pewnych zasad nie wolno złamać będąc w sieci, niedopuszczalna jest np. ingerencja w receptury. Każda pizzeria, restauracja czy kawiarnia muszą mieć menu w zachowanych nutach smakowych.

Czy polski rynek dogonił już zagraniczny? Czy Polacy wiedzą na czym polega franczyza?
Franczyza jeszcze kilka lat temu była pojęciem prawie zupełnie nieznanym w naszym kraju, oczywiście istniało kilka firm w branży, ale przeciętni ludzie w zasadzie nie mieli pojęcia czym jest owe pojęcie. Obecnie w naszym kraju jest kilkaset firm franczyzowych, a przeciętny Kowalski doskonale wie czym polega biznes w którym właśnie się specjalizujemy. Myślę, że obecnie swoją ofertą dogoniliśmy pozostałe kraje Europy.

Na co powinien zwrócić szczególną uwagę franczyzobiorca podczas podjęcia decyzji o współpracę biznesową ?
Przede wszystkim franczyzobiorca powinien nawiązać współpracę z firmą mającą ugruntowaną pozycję na rynku, której marka jest bardzo rozpoznawalna. W Polsce w ostatnim czasie pojawiło się sporo firm, które oferują ofertę franczyzową, a tak naprawdę są zupełnie nierozpoznawalne. Moim osobistym zdaniem w taką franczyzę nie ma po co wchodzić. Franczyzobiorca powinien również dokładnie przejrzeć warunki umowy franczyzowej.

W jaki sposób firma Wojtex przyciąga potencjalnych franczyzobiorców?
Oczywiście umieszczamy swoją ofertę w prasie i w internecie. Poza tym nasze marki są doskonale znane Polakom. Bardzo dużo potencjalnych franczyzobiorców odnajduje nas samemu. Wiele osób obserwuje też ruch w naszych lokalach franczyzowych, co zachęca ich do podjęcia z nami współpracy.

Jakie wymogi musi spełnić franczyzobiorca przed przystąpieniem do umowy franczyzowej ?
W zasadzie nie mamy jakichś szczególnych wymagań. Od potencjalnego franczyzobiorcy wymagamy jedynie pełnego zaangażowania w swój biznes. Franczyzobiorca musi również posiadać kapitał na otwarcie swojego lokalu. Kwota inwestycji zależy od jego wielkości oraz zakresu prac adaptacyjnych.

Ile punktów franczyzowych Wojtex’u można znaleźć na mapie Polski?
Obecnie we wszystkich sieciach posiadamy około 150 punktów franczyzowych. Największa z naszych sieci, Biesiadowo, posiada około 90 lokali.

Jaki jest koszt inwestycji związany z otwarciem placówki partnerskiej ?
Koszty inwestycji są różne w zależności od wyboru sieci oraz od wielkości lokalu. Przykładowo pizzerię w sieci Biesiadowo lub w sieci Crazy Piramid Pizza można uruchomić już od 42 tys. zł, lokal Western Tortilla od 17 tys. zł, Western Chicken od 30 tys. zł, kawiarnię od 20 tys. zł, a wyspę z zabawkami Toy Planet od 34 tys. zł.

Na jakie wsparcie może liczyć potencjalny franczyzobiorca?

Od naszych franczyzobiorców nie pobieramy opłaty marketingowej; my jako franczyzodawca sami umieszczamy wiele reklam dotyczących promocji sieci. Nasi partnerzy mogą też liczyć np. na darmowe banery oraz ulotki reklamowe w atrakcyjnej cenie. Franczyzobiorca ma również możliwość we własnym zakresie reklamować swój lokal na lokalnym rynku. Zazwyczaj podstawową formą reklamy pizzerii jest roznoszenie ulotek lub lokalna reklama radiowa.

A co z inwestorami w małych miastach? Czy tam też odnajdujecie franczyzobiorców?
Tak, nasze lokale często otwieramy w miejscowościach nawet pięciotysięcznych.

Jakie wsparcie otrzymuje franczyzobiorca podczas trwania umowy?
Przez cały okres trwania umowy franczyzowej nasi franczyzobiorcy mają zapewnione darmowe szkolenia. Pierwsze szkolenia odbywają się przed otwarciem lokalu, wszystkie pozostałe odbywają się na życzenie franczyzobiorcy.

KONTAKT:
Właściciel P.P.H.U. „WOJTEX” Wojciech Goduński
Złotniki 11, 99-205 Dalików
Tel.: 792-433-601