Nie raz i nie dwa czytaliście o moich powodach odejścia z korporacji. Większość z was doskonale wie, że gdyby nie one, to nie byłoby dziś Korpo Voice. Chęć ucieczki przed jednym tworem była procesem twórczym dla następnego – tej gazety.
Argumenty do zmiany swojego życia znajdujemy każdego dnia. Jednym z nich jest brak zrozumienia nie tylko nas samych, ale co przerażające: obszarów, w których się poruszamy.Ku mojemu zaskoczeniu odkryłam, że gdzieś na południu Polski jest Łukasz Wołek, CEO Agencji Abanana i spółki Eura7, który od 20 lat zajmuje się marketingiem i dostrzega, podobnie jak ja, zagrożenia wynikające z nowoczesnego stylu zarządzania i wszechobecnej korpo- i nowomowy.
Tak powstał podcast Marketing Ludzkim Głosem. Łukasz podczas rozmowy ze mną wyjaśnił ideę projektu: Marketer nie rozumie często języka agencji, agencja miewa problemy ze zrozumieniem tego pierwszego. Do tego zarząd spółki nie rozumie drogi obranej przez marketera i pojęć, których wspólnie używamy. Zaskakujące? Nie, ale z pewnością to paradoks, bo rzecz dotyczy grup zawodowych, które powinny posługiwać się jednoznacznym i szybkim komunikatem, determinuje on bowiem szereg następujących po sobie działań wielu osób.
I trudno mu nie przyznać racji, sama często łapię się za język, gdy używam słów znanych tylko wąskiemu gronu. Jest szansa, że to się zmieni, ponieważ Łukasz do swojego podcastu zaprasza praktyków: marketerów, PR-owców, CEO, którzy dzielą się swoją wiedzą, nie ukrywają swoich problemów oraz wspólnie szukają rozwiązań, a wszystko to – naprawdę ludzkim głosem.
Skąd wiem? Otóż sama miałam przyjemność gościć w podkaście Marketing Ludzkim Głosem, do którego odsłuchania zapraszam Was już dziś.
#Justyna Szawłowska