Japan Tobacco International otwiera w Warszawie Globalne Centrum Usług Biznesowych


Ponad 850 osób znajdzie pracę dzięki kolejnej strategicznej inwestycji JTI w Polsce

Warszawa, 4 listopada 2019 – Grupa Japan Tobacco International ogłosiła dziś utworzenie Globalnego Centrum Usług Biznesowych w Warszawie. Dzięki tej decyzji, w ciągu najbliższych trzech lat JTI Polska przyjmie do pracy ponad 850 kolejnych pracowników, a całkowite zatrudnienie w firmie przekroczy 3000 osób. Proces rekrutacji będzie wsparty szeroko zakrojoną kampanią promocyjną, podkreślającą najlepsze standardy i warunki pracy oferowane wszystkim pracownikom przez JTI.

Pracownicy Centrum będą odpowiedzialni za wsparcie eksperckie oraz zarządzanie procesami transakcyjnymi wielu obszarów międzynarodowej działalności Grupy JTI, takich jak m.in. finanse, marketing i sprzedaż, ludzie i kultura organizacyjna, badania i rozwój, sprawy prawne i regulacyjne oraz globalny łańcuch dostaw.

“Warszawa jest fantastycznym miejscem dla naszego nowego centrum biznesowego. Zespół doskonale wykształconych i utalentowanych pracowników umożliwi dalszy rozwój Grupy JTI w skali globalnej. Polska dysponuje bardzo dobrą infrastrukturą, jest krajem przewidywalnym i zorientowanym na przyszłość. Jestem przekonany, że szeroka oferta, obejmująca m.in. możliwości rozwoju zawodowego, hojny pakiet wynagrodzeń oraz wygodną lokalizację biura w centrum Warszawy, pozwoli nam przyciągnąć najlepszych kandydatów. Skala działalności JTI w Polsce jest naprawdę duża, a teraz jeszcze poszerzamy nasze perspektywy rozwoju” – powiedział Paulo Lopes, dyrektor generalny warszawskiego Centrum. Paolo Lopes jest Portugalczykiem, ekonomistą z 20-letnim doświadczeniem w Grupie JTI.

Globalne Centrum Usług Biznesowych jest kolejną strategiczną inwestycją JTI w Polsce. Tylko w tym roku firma weszła na rynek papierosów elektronicznych z marką Logic Compact oraz rozpoczęła produkcję nowatorskich wyrobów tytoniowych Ploom Tech w swoim kompleksie nowoczesnych fabryk w Starym Gostkowie koło Łodzi. Całkowita wartość inwestycji Grupy JTI w Polsce w ostatniej dekadzie przekroczyła już 800 mln dolarów.        

“To niesamowita radość móc ogłaszać kolejną strategiczną inwestycję JTI w Polsce w tak krótkim czasie. Jesteśmy zachwyceni umiejscowieniem Globalnego Centrum Usług Biznesowych JTI w Warszawie. Ta decyzja z pewnością wpłynie na podtrzymanie znakomitego trendu rozwojowego JTI Polska. Jesteśmy przecież najszybciej rosnącą firmą tytoniową na krajowym rynku, w tym roku zostaliśmy uznani pracodawcą nr 1 w prestiżowym rankingu Top Employers Polska, a do tego jako jedyni produkujemy w naszym kraju nowatorskie wyroby tytoniowe. Centrum JTI w Warszawie to kolejny kamień milowy nie tylko dla naszych pracowników, ale i całej polskiej gospodarki. Bardzo się cieszymy, że możemy w ten sposób przyczyniać się do dalszego rozwoju naszego kraju” – powiedział Andrzej Skubiszewski, Prezes Zarządu JTI Polska.

W celu wsparcia rekrutacji do Centrum, JTI inauguruje zakrojoną na szeroką skalę kampanię promocyjną. Będzie ona bazować na haśle #JoinTheIdea. Przez najbliższe miesiące firma będzie docierać do potencjalnych kandydatów za pomocą licznych kanałów komunikacji, przede wszystkim przez media społecznościowe.

Szczegóły dla kandydatów nt. możliwości rozwoju kariery w JTI Polska znajdą się pod linkiem:

https://jobs.jti.com/go/Global-Business-Services-jobs-PL/4089501/


O JTI Polska

JTI Polska powstała w 2008 r., po przejęciu przez JTI brytyjskiej Grupy Gallaher, do której należały zakłady w Starym Gostkowie. JTI jest najszybciej rozwijającą się firmą na polskim rynku tytoniowym* i zatrudnia obecnie 2300 osób. Firma zajmuje trzecią pozycję na polskim rynku, z udziałem ponad 18 proc. w rynku papierosów oraz niemal 19 proc. w rynku tytoniu do palenia**. W jej ofercie znajdują się produkty tytoniowe marek Winston, Camel i LD oraz
e-papierosy Logic Compact.

W 2017 r. w uznaniu rozwoju biznesu, zaangażowania społecznego oraz nadzwyczajnej troski o pracowników, Business Centre Club przyznał firmie tytuł „Lidera Polskiego Biznesu”, a w 2018 r. – „Ambasadora polskiej gospodarki” w kategorii „Kreator rozwiązań XXI wieku”. W 2019 r. JTI Polska została uznana za najlepszego pracodawcę w Polsce w ramach certyfikacji Top Employers.

O JTI

JTI (Japan Tobacco International) to czołowa międzynarodowa firma tytoniowa działająca w ponad 130 krajach, należąca do Grupy Japan Tobacco. Jest globalnym właścicielem marek Winston (drugiej na świecie pod względem sprzedaży) oraz Camel poza Stanami Zjednoczonymi. Inne globalne marki to Mevius i LD. Dzięki rozpoznawalnej w świecie marce Logic, JTI jest również ważnym graczem na rynku papierosów elektronicznych, a od 2011 r. jest obecna w kategorii podgrzewanych wyrobów tytoniowych dzięki marce PLOOM.

Siedzibą JTI jest Genewa (Szwajcaria). Oprócz Warszawy, dwa pozostałe Globalne Centra Usług Biznesowych znajdą się w Petersburgu i Manili.

JTI zatrudnia na całym świecie ponad 45 tys. osób i przez pięć ostatnich lat była wyróżniana nagrodą Global Top Employer przyznawaną najlepszym międzynarodowym pracodawcom. Więcej na: www.jti.com


Więcej informacji:

 

Andrzej Lewandowski

Dyrektor ds. Korporacyjnych i Komunikacji, Członek Zarządu JTI Polska Sp. z o.o.

tel. +48 22 381 81 81, kom. +48 660 45 97 96

e-mail: andrzej.lewandowski@jti.com

 

 

* Źródło: JTI za Nielsen – JTI Polska odnotowała najszybszy wzrost udziałów wśród konkurentów w kategoriach papierosów (+1,6 pp.) oraz tytoniu do palenia (+7,1 pp.). Cała Polska z dyskontami (suma rynków: hipermarkety, supermarkety bez dyskontów, dyskonty, sklepy chemiczne, sklepy spożywcze, kioski, stacje benzynowe), sprzedaż wolumenowa, październik 2017 – wrzesień 2019.

** Źródło: JTI za Nielsen – JTI Polska jest producentem numer 3 na rynku w kategorii papierosów (18,2% udziału w kategorii) oraz tytoniu do palenia (18,8% udziału w kategorii). Cała Polska z dyskontami (suma rynków: hipermarkety, supermarkety bez dyskontów, dyskonty, sklepy chemiczne, sklepy spożywcze, kioski, stacje benzynowe), sprzedaż wolumenowa, październik 2018 – wrzesień 2019.