Wielu pracodawców oferuje swoim pracownikom pakiety medyczne. Istnieje także możliwość objęcia tą usługą całej rodziny, ale czy na pewno? A co z naszymi pupilami? Ich zdrowie jest równie ważne, dlatego firma może zaoferować pracownikom pierwszy benefit dla właścicieli psów i kotów – PETHELP.

PETHELP – benefit dla właścicieli psów i kotów

Na czym polega Wasza usługa?

PETHELP to pakiety weterynaryjne dla właścicieli psów i kotów. Najprościej ujmując, jest to opieka weterynaryjna na wzór prywatnej opieki medycznej, która też występuje w formie pakietów. Ale PETHELP to też coś więcej: benefit pracowniczy, teleweterynaria (porady on-line), program punktowy i przypomnienia o wizytach kontrolnych. To bardzo ambitny i rozbudowany projekt, którym chcemy przyczynić się do poprawy jakości i długości życia zwierząt domowych poprzez upowszechnienie profilaktyki weterynaryjnej.

Po co firmom taki benefit, skoro nie dotyczy bezpośrednio pracownika?

Co drugi Polak deklaruje, że posiada psa lub kota. To duża grupa społeczna, która dotychczas nie mogła liczyć na wsparcie pracodawcy w kwestii zdrowia ich czworonożnych pupili. A trzeba zaznaczyć, że aż 81% z nich traktuje swojego zwierzaka jak członka rodziny.

Pamiętajmy, zdrowy zwierzak = zdrowy pracownik. Jest wiele chorób odzwierzęcych, którymi możemy zarazić się od naszych pupili, gdy zaniedbamy profilaktykę. Poza tym, jak wynika z badań, coraz częściej pracownicy biorą wolne z powodu choroby swojego zwierzaka. Wracając do pytania, PETHELP to świetny sposób dla pracodawcy na wyróżnienie się na rozgrzanym rynku pracy. W ten sposób można przyciągnąć talenty, umocnić swój employer branding i wzmocnić satysfakcję pracowników. Co więcej, PETHELP może być elementem strategii CSR i PR. Firma zyska opinię innowacyjnej i podążającej za nowymi oczekiwaniami pracowników. Przyczyni się także do ochrony zwierząt, bo PETHELP oddaje część przychodów wygenerowanych ze sprzedaży benefitu na schroniska dla zwierząt.

Dbamy o zdrowie naszych pupili i tych ze schronisk

W takim razie pracodawca może też dzięki Wam pomóc schronisku dla zwierząt?
Tak, mamy dwukrotną korzyść i możliwość dwukrotnego wzrostu CSR. Z jednej strony pracodawca zadba o zdrowie czworonożnych członków rodzin swoich pracowników, z drugiej PETHELP zadba o sytuację zwierzaków ze schronisk. Tak jak wspomniałem, część przychodów osiągniętych dzięki sprzedaży benefitów trafia do schronisk. Fakt ten można wykorzystać także jako ciekawy pomysł na kampanię PR dla firm.

A co PETHELP może dać właścicielom zwierzaków? Przecież każdy może udać się do placówki weterynaryjnej bez pakietu. Owszem może i niestety rzadko wie przed tą wizytą, ile za nią zapłaci. Z badań wynika, że aż 45% ankietowanych musiało przełożyć wizytę u lekarza weterynarii z obawy o wysokie koszty jednorazowe, które spowodowane były brakiem regularnych wizyt profilaktycznych. PETHELP niweluje barierę finansową w dostępie do opieki weterynaryjnej, oferując pakiety w formie abonamentu. Właściciel płaci niewielką miesięczną kwotę za usługi takie jak: wizyty, szczepienia, badania czy preparaty. Sprowadza się to do regularnych wizyt u weterynaryjnych ze swoim pupilem. Zwierzak może uniknąć poważnej choroby, a właściciel wysokich kosztów leczenia, bo profilaktyka jest tańsza niż leczenie.

Na czym polega pakiet weterynaryjny na abonament

Płacimy w takim razie za abonament, w którym mamy konkretną listę usług. Czy PETHELP oferuje coś jeszcze?

Oczywiście! Właściciel zwierzaka otrzyma zniżki na zakupy w sklepie zoologicznym i dostęp do panelu, gdzie znajdzie program punktowy i grywalizację oraz obszerną bazę wiedzy. System wygeneruje przypomnienia o wizytach profilaktycznych, szczepieniach i zbliżającym się terminie podania np. preparatów odrobaczających.

Załóżmy, że firma jest zainteresowana benefitem PETHELP. Jaką macie dla niej propozycję?

Jesteśmy elastyczni. Ofertę benefitu „szyjemy na wymiar”, uwzględniając indywidualne oczekiwania klienta. Pracodawca może wybrać jeden z modeli finansowania, np. częściową partycypację w opłacie za pakiet, płatność miesięczną lub z góry za cały rok z dodatkowym rabatem. Coraz częściej bywa też tak, że pracodawcy z góry kupują określoną liczbę pakietów dla swoich pracowników. PETHELP jest dostępny w niemal wszystkich kafeteriach, dzięki czemu firma może wybrać usługę z platformy kafeteryjnej, którą użytkuje.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że jest to bardzo innowacyjny benefit, a zanim go wdrożymy (a mamy już za sobą kilka wdrożeń), musimy dobrze poznać zapotrzebowanie na benefity w firmie. Tutaj bardzo ważna jest współpraca z działem HR oraz osób odpowiedzialnych za benefity. Dlatego organizujemy w firmach specjalne wydarzenia – PET DAY. W ich trakcie nasi lekarze weterynarii oraz certyfikowany trener psów udzielają cennych porad. Zatem jeśli firma nie jest zdecydowana na wykupienie benefitu PETHELP, zachęcamy najpierw do zorganizowania PET DAY i poznania nas bliżej.

#Redakcja